Півтори тисячі освітян із семисот закладів освіти підвищили цифрову компетентність під час курсу «Розгортання та використання середовища G Suite в діяльності освітньої установи»

    253

    Дистанційне навчання під час довготривалого карантину показало, що необхідно підвищувати спроможність системи освіти до роботи в нових умовах. Насамперед, це стосується вдосконалення цифрових компетенцій педагогів, адже нові умови вимагають використання цифрових інструментів, комп’ютерно орієнтованого навчального середовища під час освітнього процесу в школі та відповідно нового підходу для роботи з учнями.

    Саме тому ініціював проведення курсів для підвищення цифрової компетенції педагогів. Компанія Google Україна сприяла та підтримала ініціативу, результатом якої стало проведення безоплатного онлайн-курсу для освітян «Розгортання та використання середовища G Suite в діяльності освітньої установи», а провели його тренери Академії цифрового розвитку.

    Ініціатива щодо проведення цього курсу народилася як розвиток іншої важливої ініціативи: діяльності компанії HOSTiQ, яка надає закладам загальної середної освіти безкоштовні домени. Ці домени потрібні для розгортання сервісів дистанційного навчання, що входять до складу G Suite for Education.

    Освітній омбудсмен підтримав цю важливу ініціативу, і на початку червня ми повідомили про таку можливість для закладів освіти – і отримали дуже потужний відгук: наразі більше 1300 закладів загальної середньої освіти в Україні отримали доменне ім’я в доменній зоні ukr.education, яка надає можливість безкоштовно використовувати повний спектр інструментів G Suite for Education.

    G Suite for Education – це пакет хмарного програмного забезпечення та цифрових інструментів для спільної роботи від компанії Google, який надається безоплатно для закладів загальної середньої освіти.

    Можливість пройти цей курс викликала великий попит серед освітян, на який ми не очікували, і мусили зупинити реєстрацію учасників на позначці 3000.

    Для більшості учасників мотивацією участі у цьому курсі стало бажання розгорнути та налаштувати середовище G Suite у закладі освіти, який надає чудові та сучасні можливості для організації дистанційного, змішаного та очного навчання. А опитування батьків, яке провела наша Служба, показало наявність проблем із організацією дистанційного навчання у школах під час карантину.

    Під час реєстрації на курс ми запрошували до навчання декількох представників із одного закладу освіти: керівника, системного адміністратора, вчителів. Адже рішення щодо розгортання у школі середовища G Suite залежить не лише від одного представника освітнього закладу, хоча і він також може стати чудовим мотиватором для змін, а від узгодженого рішення усіх працівників.

    Вперше, під час курсу, педагоги з порушеннями слуху мали змогу підвищити свою кваліфікацію – відеолекції курсу супроводжувалися перекладом жестовою мовою.

    Кожен охочий має змогу підвищити свою кваліфікацію і надалі – записи лекцій усіх п’яти модулів курсу з перекладом українською жестовою мовою є у відкритому доступі на сайті.

    Щиро радію, що педагоги використали цю можливість для результативного навчання.

    Із загальної кількості зареєстрованих розпочали навчання 2197 осіб із 710 закладів освіти.

    Після завершення навчання ті учасники, які виконали понад 80% загального обсягу завдань курсу, розробили й опублікували модель використання ресурсів G Suite for Education та під час підсумкового тестування набрали понад 80% від максимально можливої кількості балів, отримали сертифікат про успішне проходження навчання. Тренери уважно перевіряли роботи кожного учасника, надавали консультації та окремо проводили зустрічі Google Meet у супровід до кожного модуля.

    Успішно завершили навчання та отримали сертифікат 1498 (69%) учасників курсу. Протягом навчання у школах було розгорнуто і налаштовано 455 середовищ G Suite, що складає 64% від загальної кількості закладів, представники яких проходили навчання.

    Важливо також врахувати інший дуже вагомий показник цього курсу, а саме: надзвичайно високий відсоток учасників, які виконали завдання всіх п’яти навчальних модулів, пройшли підсумковий тест та отримали сертифікати.

    Статистика свідчить, що зазвичай до фінішу навчання в онлайн-курсах доходять близько 10-15% тих, хто записався на початку. А цей курс завершили 64%. Це – дуже високий результат, який свідчить про надзвичайно високу мотивацію учасників та величезну потребу в цих знаннях.

    Окремо акцентую, що цей курс принципово орієнтований на командну роботу у закладі освіти: бо без спільних дій керівництва, системного адміністратора, вчителів та класних керівників (наставників) розгорнути та використовувати систему G Suite дуже складно. Саме тому були створені відповідні чотири потоки, програма навчання для яких дещо відрізнялася відповідно до ролі в команді.

    Оскільки я – як вчитель медіаграмотності – досить давно використовував Google Клас і непогано був знайомим із його основними можливостями, мені було цікаво, що саме треба знати ще для більш ефективного використання ресурсів G Suite for Education. Тому знайшов час у насиченому графіку, щоб вечорами та у вихідні разом із колегами пройти цей курс у групі “Адміни”.

    Мої сподівання справдилися: дізнався чимало нового та важливого, що дало системне уявлення про можливості G Suite for Education і його використання в освіті.

    У нас попереду дуже складний навчальний рік. Усі ми хвилюємося, як він відбуватиметься. У цих умовах використання цифрових інструментів для дистанційного навчання є одними із запобіжників, які забезпечують надання якісної освіти у надскладних умовах. Тому дуже задоволений, що цей проєкт відбувся, що разом з іншими організаторами, тренерами та освітянами, які знайшли час, сили і мотивацію, аби пройти це навчання (а я розумію всі складнощі завдань, які треба було проходити, бо сам разом із вами пройшов цей курс і дізнався багато нового, хоча давно знайомий і використовую Google Клас), ми зробили важливий крок до того, щоб зробити освіту більш якісною та доступнішою.

    Результати опитування учасників після закінчення навчання продемонстрували, що в абсолютної більшості освітян очікування від курсу справдилися, й вони вважають дуже важливим і доречним, щоб подібний курс опановували інші освітяни, бо ці знання і навички дуже важливі. Учасники поділилися, що найбільше їм сподобалося працювати в додатках Google Meet і Google Клас.

    Ми вже шукаємо можливості для проведення інших подібних курсів для тих, хто виявить таке бажання. Впевнений, що такі варіанти знайдемо і освітяни матимуть можливості підвищувати рівень своєї цифрової компетенції.

    Звичайно, що інформація про курси обов’язково буде оприлюднена на сторінці освітнього омбудсмена.

    А поки що – ще раз нагадаю гарну новину для тих, хто з різних причин не зміг взяти участь у цьому курсі: всі відеоматеріали курсу оприлюднені у відкритому доступі за цим посиланням. Тепер ви можете їх вільно переглядати та долучатися до спільноти користувачів G Suite for Education.

    Щиро зичу всім освітянам плідного та успішного навчального року.