Сфера освіти, як і всі сфери життя суспільства, зазнала сильних змін в умовах воєнного стану  Усі ми вчилися та продовжуємо вчитися жити в цих нових умовах: хтось – продовжувати здобувати освіту, а хтось – працювати.

Частина учасників освітнього процесу внаслідок загрози життю, бойових дій та тимчасову окупацію окремих територій вимушено перемістилася в межах України або за кордон. Багато педагогів та здобувачів освіти все ще залишаються на тимчасово окупованих територіях та потребують особливої підтримки держави. Деякі заклади освіти були фізично зруйновані.

Переміщені за кордон батьки та здобувачі освіти потребували та все ще потребують державної й міжнародної підтримки для забезпечення можливості для продовження навчання дітей.

У цьому розділі сайту ми зібрали наші юридичні роз’яснення, корисну інформацію, пропозиції щодо вирішення основних освітніх питань та захисту прав в освіті в умовах воєнного стану.

<strong>ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС</strong>

Тривалість навчального року в умовах воєнного стану

 

Оцінювання в умовах воєнного стану

 

Оцінювання учнів за відсутності в них задокументованих результатів оцінювання за певний період

 

Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти – рекомендації МОН

 

Форма організації освітнього процесу

 

Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році – методичні рекомендації

 

Типові та (нетипові) освітні програми, навчальні програми, модельні навчальні програми для закладів загальної середньої освіти

 

Переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2023/2024 навчальному році

 

Зменшення навантаження на дітей, які перебувають за кордоном та навчаються у двох школах

 

Навчання у школах в умовах відключення світла – рекомендації ДСЯО

 

Безоплатний державний електронний журнал для закладів освіти

БЕЗПЕКА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Безпечне освітнє середовище: нові виміри безпеки від Державної служби якості освіти

 

УКРИТТЯ

 

Запитання та відповіді про укриття у закладах освіти

 

Яким має бути укриття у закладі освіти

 

Алгоритм дій місцевих органів виконавчої влади органів місцевого самоврядування, органів управління освітою, керівників закладів освіти щодо забезпечення укриття учасників освітнього процесу у фонді захисних споруд цивільного захисту (Державна служба України з надзвичайних ситуацій)

 

Рекомендації щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту персоналу та дітей (учнів, студентів) закладів освіти (Державна служба України з надзвичайних ситуацій)

 

Доступ до укриттів у закладах дошкільної освіти

 

Дії закладів освіти та учасників освітнього процесу під час: 

 

повітряної тривоги;  

 

алгоритм дій вчителя при оголошенні сигналу “Повітряна тривога” від МОН,  розроблений на основі рекомендацій ДСНС України;

 

ядерної загрози;

 

надзвичайних ситуацій.

 

Інформаційна безпека закладу освіти в умовах воєнного стану

 

Евакуаційні рюкзаки 

 

Рекомендації щодо створення та організації діяльності пунктів незламності – від U-LEAD

НАВЧАННЯ ДІТЕЙ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ ЗА КОРДОНОМ

Вивчення предметів українознавчого компонента дітьми, які перебувають за кордоном

 

Перелік закладів освіти, в яких здійснюється вивчення українознавчого компонента

 

Перелік українських закордонних шкіл, наданий МЗС України

 

Уважно обирайте школу для навчання дитини за кордоном (російські школи маскуються під українські та проводять відповідну пропаганду з дітьми)

 

Зменшення навантаження на дітей, які перебувають за кордоном та навчаються у двох школах

 

Оцінювання результатів навчання учнів, що навчаються за кордоном

 

Отримання документів про здобуття освіти за кордоном

 

Визнання результатів навчання навчання українських школярів, які вимушено перебувають за межами України

 

Державний ліцей «Міжнародна українська школа», який забезпечує умови для здобуття повної загальної середньої освіти громадянами України, які тимчасово або постійно проживають за кордоном

ТРУДОВІ ВІДНОСИНИ

Трудові відносини в умовах воєнного стану

 

Призупинення трудового договору в умовах воєнного стану

 

Переведення працівника на іншу роботу в умовах воєнного стану

 

Розірвання трудового договору з ініціативи працівника

 

Розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця

 

Оголошення простою

 

Алгоритм роботи педагогічного працівника після завершення відпустки

 

Перелік суб’єктів господарювання державного сектору економіки, працівникам яких необхідно повернутися до роботи в Україні (Постанова Кабміну № 481)

 

ОПЛАТА ПРАЦІ

 

Виплата заробітної плати працівникам закладів освіти під час воєнного стану

 

Зняття та зменшення доплат і надбавок

 

Виплата заробітної плати на тимчасово окупованих територіях

 

Оплата простою під час воєнного стану

 

Оплата праці педагогічних працівників під час канікул

 

АТЕСТАЦІЯ 

 

Атестація

 

ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА

Як підтримати та заспокоїти дитину під час війни

 

Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?» 

 

Як допомогти дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій

 

ЛИСТИ, ПОСІБНИКИ, РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН

 

Долаємо паніку. 46 вправ і порад, як стабілізуватися під час війни онлайн-зустріч зі Світланою Ройз

 

Інформаційний комікс від МОН 

 

Безоплатні онлайн-групи, консультації від Асоціації психологів України 

 

Проєкт психологічної підтримки “Поруч” – групи психологічної підтримки. Це спільний проєкт МОН, ЮНІСЕФ, Українського інституту когнітивно-поведінкової терапії та ГО «ВГЦ «Волонтер».

 

Платформа Tellme: цілодобова платформа, що надає безоплатну психологічну допомогу, зокрема, у разі тривожності, панічних атак, депресії. Розроблена Інститутом когнітивного моделювання.

 

Ініціатива “УкрЄдність”, яка надає безоплатну психологічну допомогу. У команді працює понад 50 перевірених психологів – волонтерів. 

 

 

ДОВІДКОВА ІНФОРМАЦІЯ