У разі виникнення проблем у школі їх треба намагатися вирішити на місці, а потім вже звертатися до центральних профільних відомств.

Про це в ефірі програми «Нині вже» на hromadske заявив освітній омбудсмен Сергій Горбачов.

«Чим на нижчому рівні вирішується проблема, тим вона буде вирішена якісніше. У нас у суспільстві низька правова культура і правова обізнаність. У нас люди вважають: я напишу скаргу одразу кудись в міністерство, якщо, наприклад, вчителька не дала дитині води напитися», — сказав він.

Горбачов зазначив, що в цій ситуації є два «смішних моменти». По-перше, ця скарга все одно повернеться до вчительки, бо такі правила. По-друге, запитання до батьків, чому не можна було звернутися до самої вчительки.

«Є якесь викривлене сприйняття школи, я це чітко бачу. Більшість вчителів абсолютно адекватні люди. І якщо поговорити, пояснити, то дуже часто це спрацьовує. Не завжди, на жаль, але часто», — наголосив омбудсмен.

Він додав, що й більшість директорів нормальні люди, до яких можна звернутись. Загалом, як радить Горбачов, треба намагатися вирішити проблему «знизу до верху»: спочатку на рівні школи, населеного пункту і так далі, а потім вже звертатися до центральних органів.

Нагадаємо, Горбачов став першим в історії України освітнім омбудсменом, його призначили на посаду у серпні 2019 року.

Інститут освітнього омбудсмена створений «для захисту прав здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників». Постанову про створення цього інституту уряд ухвалив у червні 2018 року, створити його мали з 1 січня 2019 року.

У нового омбудсмена є своя служба чисельністю 15 людей. Вона займається зверненнями громадян.

За матеріалами з сайту Громадське Телебачення