Навчання під час карантину стало певним викликом для вчителів, батьків та учнів. Цей досвід є надзвичайно важливим для нас усіх, аби зрозуміти, що зараз відбувається в освіті та які висновки ми з цього досвіду зробимо.
Зараз я спостерігаю три виразні тенденції, три варіанти організації дистанційного навчання на рівні закладу освіти.
Варіант перший – позитивний. Вчителі постійно на зв’язку з учнями, батьками, керівництвом школи, відстежують важливі новини щодо дистанційного навчання, сумлінно готуються до уроків на онлайн-платформах, не обмежуються “начиткою”, а пропонують учням ретельно вибудувані завдання адекватного обсягу, перевіряють їх виконання, ведуть облік оцінок за період карантину.
Варіант другий – формальний. Ці вчителі, нібито, проводять дистанційне навчання. Але роблять вони це в формі закинутого у Viber переліку завдань (іноді – просто фотографії – написаного від руки аркушу з переліком параграфів та завдань). Виконання завдань або не перевіряється взагалі, або дуже вибірково. Обсяг завдань – величезний і не узгоджується з іншими предметами.
Варіант третій – негативний. Це відсутність бажання, зусиль та можливостей для організації навчання дітей під час карантину. Причин такого стану може бути декілька. Деякі вчителі під час карантину взагалі відмовляються працювати з дітьми, не роблять нічого, ігнорують вимоги батьків та керівництва школи, тут немає сенсу звертатися до професійної гідності таких педагогів.
Частина цих педагогів не володіє необхідними навичками для організації дистанційного навчання. У деяких педагогів відсутнє потрібне комп’ютерне обладнання та достатня швидкість інтернет з’єднання для проведення дистанційного навчання.
Також, звичайно, я бачу велику проблему у чинному законодавстві, яке поки що не розглядає і не пропонує актуальних та сучасних рішень для проведення дистанційного навчання у таких складних умовах.
Тому зараз нам надзвичайно важливо побачити стан організації дистанційного навчання саме очима батьків. Дуже просимо вас висловлюватися якомога відвертіше, аби ми могли зрозуміти, які проблеми виникли з навчанням під час карантину у батьків та дітей.
Результати опитування будуть представлені на Антикризовому національному онлайн-EdCamp’i, а результати та пропозиції будуть надіслані до Міністерства освіти і науки України.
І дуже вас прошу: не бійтеся похвалити школу та вчителя, коли є за що. А також не бійтеся висловити обурення, якщо вас не влаштовує якість дистанційної освіти у закладі, де навчається ваша дитина.
Заповнення опитування займе до 10 хвилин часу.
Якщо у закладі освіти навчається більше ніж одна дитина, просимо заповнити окремі анкети.
З повагою
освітній омбудсмен
Сергій Горбачов