Нещодавно до освітнього омбудсмена звернулася мама учня щодо організації навчання у закладі освіти в умовах відсутності електроенергії. З отриманої від заявниці інформації дізналася, що освітній процес у школі відбувається у дві зміни, друга завершується о 17:35. Під час відключення електроенергії заклад не освітлюється, а під час тривоги школярі перебувають в темному сховищі, де відсутні можливості для продовження занять. Це порушує право учнів на якісні освітні послуги та безпечне освітнє середовище.

У розмові з освітнім омбудсменом заявниця повідомила, що батьки зверталися до засновника щодо освітлення закладу під час відключення електроенергії, але на прохання ніхто не зважав.

Реагуючи на цю ситуацію, звернулася до засновника закладу освіти:

  • вжити заходів для організації освітнього процесу з метою забезпечення всебічної реалізації права учнів на освіту;
  • забезпечити заклад освіти, зокрема, укриття джерелами резервного живлення для розв’язання проблеми з освітленням під час відключення електроенергії.

(!) Маю зазначити, що саме засновник закладу освіти або уповноважений ним орган відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону України “Про освіту” здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти, забезпечує та контролює створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища.

Реагуючи на звернення освітнього омбудсмена, засновник закладу освіти повідомив, що у закладі проведено всі необхідні заходи з метою забезпечення закладу додатковим джерелом безперебійного живлення під час освітнього процесу у дві зміни. Крім того, поінформував, що протирадіаційне укриття забезпечене окремим електрогенератором потужністю 50 кВт та акумуляторними лампами освітлення, які в разі відсутності освітлення працюють протягом 2 діб. Також засновник повідомив, що у випадку повітряної тривоги діти за сигналом вчителя та/або класного керівника переміщуються в укриття, де є можливість продовження освітнього процесу.

Інформація, отримана від засновника закладу освіти, свідчить, що після звернення освітнього омбудсмена він провів відповідну роботу для виконання своїх обов’язків. Однак прикро, що для цього необхідним було звернення батьків та звернення освітнього омбудсмена.

Розумію, що зараз, у період воєнного стану, маємо чимало додаткових викликів, пов’язаних зі створенням безпечного освітнього середовища у закладах освіти. Разом з тим наголошую, що засновник закладу освіти має здійснити все необхідне для можливості належного здобуття учнями освіти – бездіяльність у цих питаннях не може бути виправдана.

Фото: freepik