Звіти про роботу зі зверненнями та запитами

Звіт про роботу зі зверненнями та запитами на інформацію, що надійшли до Служби освітнього омбудсмена за І квартал 2020 року

Протягом звітного періоду до Служби освітнього омбудсмена надійшло 360 звернень та запитів. З них скарг – 177, пропозицій та заяв – 178, запитів публічної інформації 5.

Головними шляхами надходження звернень є: 

  • електронна форма звернення на вебсайті – 331;
  • пошта – 18;
  • електронна пошта – 7.

Передано від Уповноваженого з прав людини – 4 звернення.

Варто зазначити, що, зважаючи на спалах COVID-19, у березні 2020 року 165 звернень (73%) стосувалися питань, пов’язаних із порушенням прав учасників освітнього процесу під час карантину.

Серед порушених  питань у зверненнях: 

  • Заробітна плата: нарахування та виплата під час карантину
  • Примус до відпустки під час карантину
  • Примус ходити на роботу під час карантину
  • Атестація, підвищення кваліфікації, сертифікація
  • Безпечні та нешкідливі умови у закладі освіти
  • Виплата вчителям зі стажем роботи до 10 років
  • Учнівські олімпіади
  • Звільнення з роботи
  • ДПА/ЗНО
  • Організація дистанційного навчання
  • Булінг, мобінг, конфлікти між учасниками освітнього процесу
  • Безоплатність освіти (збір коштів у закладах освіти)
  • Інклюзивна освіта. Робота інклюзивно-ресурсних центрів
  • Конкурси, призначення керівника закладу
  • Умови навчання (зокрема порушення ДБН, ДСАНПІН, підвезення

до ЗО) 

  • Вибір підручників 
  • Порядок вступу, навчання (зокрема, оплата за навчання, проживання в гуртожитках та нарахування стипендій) та відрахування у закладах вищої освіти
  • Порядок зарахування, відрахування, переведення до закладів освіти
  • Права національних меншин
  • Протиправні дії керівників закладів освіти та органів управління

освітою 

  • Реорганізація/закриття закладу освіти
  • Розподіл освітньої субвенції
  • Трудові питання (зокрема заохочення, дисциплінарна

відповідальність)

  • Академічна доброчесність

За результатами розгляду: 

– надано відповідь – 337;

– направлено за належністю відповідному органу влади – 2;

– уточнюються та перевіряються викладені у скаргах факти – 21;

– планується здійснити 2 візити для з’ясування обставин та перевірки фактів викладених у скаргах, після завершення карантину. 

Звіт про роботу зі зверненнями та запитами на інформацію, що надійшли до Служби освітнього омбудсмена за листопад-грудень 2019 року

Протягом звітного періоду до Служби освітнього омбудсмена надійшло 225 звернень та запитів. З них скарг – 198, пропозицій та заяв – 27. 

Головними шляхами надходження звернень є: 

  • електронна форма звернення на вебсайті – 136;
  • електронна пошта – 56;
  • пошта – 33. 

Серед порушених  питань у зверненнях: 

  • насильство, мобінг, булінг та конфліктні ситуації між учасниками

освітнього процесу;

  • неналежні умови навчання та праці, проживання у гуртожитках;
  • трудові питання;
  • розподіл освітньої субвенції;
  • вступ до закладів вищої освіти;
  • фінансова автономія закладів освіти;
  • збір коштів з батьків у закладах освіти;
  • протиправні дії керівників закладів освіти та органів управління

освітою;

  • інклюзивна освіта;
  • оплата праці педагогічних працівників.

За результатами розгляду звернень та запитів:

  •  надано відповідь на 198 скарг;
  • направлено за належністю відповідному органу влади – 13;
  •  відхилено – 14;
  • здійснено 11 виїздів для з’ясування обставин та перевірки фактів скарг.